Doe mee

Gastatelier de Vindplaats is een informele creatieve plek in de Amsterdamse wijk Landlust. Meedoen kan op heel veel manieren: als deelnemer, als vrijwilliger, als bedrijf door materiaal te doneren, als kunstenaar door aan te melden voor een werkperiode, als student voor een stage of afstudeeronderzoek, als belangstellende aan buurtactiviteiten of aan studiebijeenkomsten. Wil je meedoen? Neem contact op via mail@stichtingderesident.nl

Kinderen

Alle kinderen van kindcentrum de Vindplaats zijn welkom om in het atelier te komen. We zijn een soort clubhuis waar je kunt knutselen, tekenen, krijten en nog veel meer. Samen of alleen. Ook als je nog helemaal niet weet wat je wilt gaan maken of graag wil meehelpen ben je welkom.

Er zijn vaste ateliermiddagen op maandag van 14.45 tot 16.30 en op woensdag van 12.30 tot 14.00.

Wil je meedoen of kom je liever eerst een keer kijken? Dat kan!

Soms is het misschien erg druk in het atelier. Dan vragen we je om een andere dag terug te komen.

Kunstenaars

Kunstenaars kunnen zich aanmelden voor een werkperiode van 3 maanden of 10 maanden. Met name kunstenaars die werken op het terrein van sociale sculptuur, participatiekunst en community art worden uitgenodigd om zich aan te melden voor een werkperiode in gastatelier De Vindplaats. Kunstenaars met een dubbele beroepspraktijk als docent en kunstenaar worden van harte uitgenodigd om zich aan te melden, om de werkperiode in het gastatelier aan te wenden voor een veranderend perspectief op hun lespraktijk en zich verder te ontwikkelen als kunstenaardocent. Een lesbevoegdheid is niet vereist, een V.O.G. is wel verplicht.

Klik hier voor de Open Call

Studenten

Studenten die interesse hebben in deze manier van werken en stage willen lopen in het gastatelier of onderzoek willen doen naar de manier van werken in het atelier zijn van harte welkom.

Klik hier voor meer informatie of mail naar mail@stichtingderesident.nl

Vrijwilligers

We zijn ook blij met vrijwilligers. Bijvoorbeeld om te helpen met het maken van werkschorten voor de kinderen, of met het netjes organiseren van ons magazijn van kosteloze materialen. Vind je het leuk om ons te komen helpen? Loop dan binnen, als we er zijn staat de deur altijd open. Of stuur een mail naar mail@stichtingderesident.nl

Bedrijven

Bedrijven in de buurt kunnen met ons samenwerken door bijvoorbeeld materialen te doneren. Restjes papier, lapjes en bandjes, knopen en doppen,stukjes hout en kartonnen verpakkingsmateriaal: zolang het schoon is en niet gevaarlijk zijn wij er heel blij mee.

Wij kunnen heel veel dingen gebruiken en we gaan graag met uw bedrijf in gesprek. Neem contact met ons op via ons mailadres: mail@stichtingderesident.nl

Doneer

Gastatelier de Vindplaats wil laagdrempelig zijn voor alle kinderen van de Vindplaats en de wijk Landlust. Dat betekent dat we de kosten voor deelname zo laag mogelijk willen houden zodat iedereen mee kan doen. U kunt ons hierbij helpen door ons financieel te steunen. Neem daarvoor contact op met stichting de Resident: mail@stichtingderesident.nl