header website.jpg

activiteiten

atelier-middagen

Elke maandagmiddag en woensdagmiddag zijn de kunstenaars in het atelier aanwezig en is het atelier open voor de kinderen.

Op maandag van 14.45 tot 16.30 en op woensdag van 12.30 tot 14.00. Schrijf je naam op de lijst die op de deur hangt en kom meedoen.

Per keer is er plek voor 15 kinderen.

Let op: aan het eind moet je wel opgehaald worden of je ouders moeten met een formulier toestemming geven om alleen naar huis te mogen!

vrijwilligers-activiteiten

We betrekken ook graag ouders en actieve buurtbewoners bij het atelier. Wie een handje wil komen helpen is van harte welkom.

Speciale activiteiten voor vrijwilligers zullen worden aangekondigd op de website en op het aankondigingenbord in het atelier.

The Big Draw

Gastatelier de Vindplaats is de centrale locatie van festival The Big Draw de Baarsjes 2023. In het gastatelier zal speciaal voor deze gelegenheid 5 dagen lang samen met beeldend kunstenaars aan een gezamenlijk multidimensionale ruimtelijke tekeninstallatie worden gewerkt door kinderen uit de buurt en hun familie. In het laatste weekend kan de installatie worden ervaren door het publiek.

studie-avonden

Het gastatelier de Vindplaats is ook een plek voor onderzoek en ontwikkeling. Om de methodiek van het gastatelier te delen en samen met anderen verder te ontwikkelen organiseren we studieavonden voor kunstenaars, educatoren en onderzoekers. Aankondigingen zullen worden geplaatst op de website en social media

buurt-activiteiten

Voor de kinderen en hun ouders uit de buurt rondom de Vindplaats organiseren we ook activiteiten. Bijvoorbeeld een extra ateliermiddag in de vakantie of activiteiten op het plein.

Zo organiseerden we in mei 2023 Geven&Nemen: een donatiedag en een weggeefwinkel voor creatieve en kosteloze materialen.

Houd de website en de aankondigingen in het atelier in de gaten voor nieuws over de geplande activiteiten!

openings-feest

Tijdens het openingsfeest van kindcentrum de Vindplaats op 4 november was het atelier natuurlijk ook open. De kunstenaars nodigden iedereen uit om te komen kijken en mee te doen met de speciale activiteiten die ze hebben bedacht voor de opening.